Zolang de zaken goed draaien, klanten tevreden zijn en de facturen tijdig betaald worden, liggen weinig bedrijven wakker van de tekorten in hun marketingstrategie. Vooral kleine bedrijven vinden inspanningen op het vlak van marketing overbodig en laten hun marketing geregeld links liggen.
Pas wanneer de leads opdrogen, de omzet daalt en het aantal negatieve reviews begint te pieken, starten velen met het uitbouwen van hun marketingstrategie. Spijtig genoeg is het dan dikwijls al te laat en moet er een enorme achterstand ingehaald worden. Het is dus belangrijk om de concurrentie voor te zijn en te blijven investeren in een sterk marketingbeleid.
Marketing is een zeer evoluerend vakgebied, zeker op het vlak van digitale marketing. Bijblijven is moeilijk en vraagt heel wat tijd en inspanning. Het is dus geen wonder dat heel wat kleine ondernemingen blijven vasthouden aan verouderde marketingtactieken. Dit terwijl de consument zijn lat steeds hoger legt en steeds meer verwacht van bedrijven. Eén ding is zeker: je marketingtechnieken van de jaren 90 gaan hier niet toe bijdragen.
Bovendien lig je als bedrijfsleider eerder wakker van ontevreden klanten en openstaande rekeningen dan van je marketingbeleid. Het uitbouwen van je marketing zakt dus al snel naar de onderste plaats op je to-dolijst. En laten we eerlijk zijn; dat zijn net de taken waar je nooit toe komt.
Dateert je laatste blogpost nog van vorige maand, is je website in maanden niet geüpdatet of, nog erger, heb je nog geen website? Dan is er duidelijk werk aan de winkel. Gelukkig zijn er heel wat marketing freelancers die kunnen ondersteunen waar nodig.
Een freelancer is een zelfstandige die zeer flexibel ingezet kan worden. Zo kan je al beroep doen op een freelancer voor enkele uren. Op die manier hoef je enkel de gepresteerde uren te betalen en kan je eindelijk werk maken van je marketingstrategie, online aanwezigheid en merkbekendheid.
Bovendien zijn freelancers steeds gespecialiseerd in een bepaald vakgebied, waardoor je makkelijk de gewenste expertise in huis haalt. Van het opzetten van e-mailcampagnes tot het ontwerpen van een nieuw logo, je kan freelancers inschakelen voor zeer specifieke uitdagingen en projecten. Daarnaast zijn er ook heel wat allround marketeers die kunnen helpen bij de uitbouw van een marketingplan. Dat plan kan je vervolgens op je eigen tempo uitvoeren of opnieuw uitbesteden aan één of meerdere freelancers. Zeer flexibel en helemaal op maat van je wensen dus. Klinkt als muziek in de oren, niet?
Terwijl de redenen om een freelancer in te schakelen voor de hand liggen, is het niet altijd makkelijk om de geschikte freelancer te vinden. Gelukkig kan GIGHOUSE je hierbij helpen. GIGHOUSE is gespecialiseerd in het matchen van opdrachtgevers met de geschikte marketeers. Jij beslist welke taken je wil uitbesteden en GIGHOUSE gaat op zoek naar jouw ideale match!
Registreer vrijblijvend en krijg feedback binnen de 48u